—- Çocuk yaşıtı olan diğer çocukların rahatsız olmadığı dokunuşlardan rahatsızlık duyuyor mu? (örneğin, yüzüne dokunulmasından, sarılmaktan veya omuzuna dokunulmasından rahatsız oluyor mu? Kum, parmak boyası, yapıştırıcı veya benzer malzemeleri kullanmaktan kaçınıyor mu?)
— Çocuk yaşıtların tehlikeli görmediği hareketlerden ve/veya yüksekliklerden korkar mı?(örneğin, ayakları yerden kesildiğinde aşırı tepki verir mi, asansör, merdiven vb yerlerde alışılmadık tepkiler verir mi?)
— Çocuğun belirli seslere, kokulara, tatlara veya ışığa hassasiyeti beklenenden daha fazla mı? (örneğin, çevresinden gelen çim makinası sesi, okul zili, hoparlör veya müzik aletlerininin seslerinden korunmak için kulaklarını kapatır mı ?
— Çocuk okul toplantılarında, kantinde, koridorda zaman geçirmekten veya yangın tatbikatlarından kaçınır mı?
— Çocuk aşırı ve alışılmadık şekilde duyusal değişiklikler arıyor mu? (Örneğin; sabit duramaz, hep hareket halinde olmak ister, sandalyede sallanır, veya ellerini/ kollarını sallar, sürekli nesnelere dokunmak ister? )
— Çocuk çoğu kişinin fark edeceği ya da rahatsız olabileceği durumlarda tepkisiz görünür mü?(örneğin; acı veren durumları farketmez, yüzünde yemek artığını farketmez, insanlara ve nesnelere çok yakın durur, elbiselerinin buruşuk vb olmasına aldırış etmez?
ÖĞRENME, PLANLAMA VE MOTOR YETENEKLERİNDE ZAYIFLIKLARI OLAN ÇOCUKLAR İÇİN KONTROL LİSTESİ
—Çocuk spor ve diğer fiziksel faaliyetlere katılmak ister mi? (örneğin, “Sporu sevmiyorum. Bilgisayar ile oynamak istiyorum” gibi sözlerle evde kalmayı ya da oynamak yerine diğer çocukları izlemeyi mi tercih eder?
— Çocuk hep aynı sınıfı veya oyun alanını mı tercih ediyor?
— Çocuk görevlerini yerine getirmede yetersiz mi kalır? (Örneğin; Spor yaparken fazla ya da eksik adım atar)
— Çocuk beceriksiz veya hantal mı görünüyor?
—Çocuk bir aktiviteye başlarken veya bitirirken zorlanır mı?
— Çocuk çok adımlı işlerde plan ve fikirlerini belirtirken zorlanır
ZAYIF VESTİBÜLER İŞLEMLEMESİ OLAN ÇOCUKLAR
İÇİN KONTROL LİSTESİ
—Çocuk iki el veya vücudun iki tarafının çalışması gereken işleri yaparken zorlanır mı? (Örneğin, bir ele kağıdı tutup kesme, ip atlama, ayakkabı bağlama gibi)
—Çocuk sallanma, koşma veya zıplama gibi denge sistemini uyaran hareketleri hangi sıklıkta yapar?
— Çocuk yaşıtlarına göre ne kadar sık düşer (sandalyeden düşme dahil) ve /veya tekrar dengesinisağlamak için yaşıtlarına göre ne kadar zorlanır?
— Çocuk diğer çocuklara göre sandalye ya da masadan daha fazla destek alarak mı oturur?
— Çocuk bir aktivite sırasında hareketli bir nesneye odaklanmada zorlanır mı?
— Çocuk tahtada veya notlarda yazılı olan şeyleri defterine / kendisine verilen bir kağıda yazmada zorlanır mı?
— Çocuk altı yaşından sonra tercih ettiği taraf olan elini kullanmakta zorlanır mı?
— Çocuk sağ, sol, yukarı, aşağı gibi kavramları karıştırıyor mu?