Duyusal deneyimlerimiz, bebeklikten itibaren öğrenme ve diğer tüm bilişsel aktivitelerimiz için önemli bir temeldir. Duyusal açıdan zenginleştirilmiş bir çevre, yaratıcı ve hareketli oyunlar, bireylerin gelişiminde, bilişsel becerilerinde, hem çevre hem de birbirleriyle kurdukları etkileşimlerde, güven ve öz saygıyı geliştiren önemli bir faktördür.
Duyulab tasarım ve üretim ekibi olarak bizler, bireylere eğlenceli ve öğretici duyusal aktivitelere aktif katılabilecekleri fırsatlar sunan ortamlar oluşturmaktayız. Eğlenceli ve çocuklara ilham veren duyusal aktiviteler, oyuncaklar ve ekipmanlar konusunda uzman ve yenilikçi bir ekip ile duyusal açıdan zengin ve bireylerin gelişimlerini destekleyen ortamlar sunmaktayız.
Başarı duygusu, bağımsızlık ve daha mutlu bir yaşam için önemli bir gerekliliktir. Eğlence yüklüdür. Hafıza, bilişsel gelişim, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişim ile duyusal deneyimleri de içeren bir kombinasyonun sonuçlarından etkilenir. Gelin çocukların hayal gücünü harekete geçirelim… Duyusal aktiviteleri ekipmanlarımız ile keşfedip yeni deneyimler edinmelerini sağlayalım. Böylece mutluluk, başarı duygusu ve yeni kazanımlar edinerek hayat kalitelerini arttırabilir ve gelişimlerini destekleyebiliriz.
Ergoterapist, psikolog ve nörobilimci A. Jean Ayres, PhD, OTR, FAOTA tarafından geliştirilen bu müdahale modelinde, başlangıçta öğrenme güçlüğü ve günlük yaşama katılım zorlukları olan çocuklarda etkili olduğu gösterilmiştir. Kanıta dayalı bir uygulama olan Ayres Duyu Bütünleme® (ADB), günümüzde birçok tanı grubuna ve farklı yaş grubundaki bireylere uygulanmaktadır.
DIR® Floortime™, çocukların bireysel farklılıklarını değerlendirerek sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemeyi hedefleyen bir modeldir. Gelişimsel süreçleri (Developmental), Bireysel Farklılıkları (Individual) ve Etkileşimi (Relationship) temel alır. Dr. Stanley Greenspan ve Dr. Serena Wieder tarafından geliştirilmiştir. Bu model, otizm spektrum bozukluğu başta olmak üzere birçok tanı grubunda ve farklı yaşlardaki bireylere uygulanmaktadır.
Fizyoterapist Berta Bobath ve eşi nörofizyolog Karel Bobath tarafından geliştirilen bu yaklaşım, 1940’larda yetişkin nörolojik hastalarda, 1960’larda ise doğuştan hareket bozukluğu olan çocuklarda kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde Serebral Palsi (SP)’li çocuklar başta olmak üzere duyusal-motor bozukluklara neden olan farklı durumlarda yaygın olarak uygulanmaktadır. Bobath yaklaşımı bilimsel kuramlar ve ampirik deneyimleri kapsayan dinamik bir yapı göstermektedir.
1970’lerin sonunda iki Hollandalı terapist Jan Hulsegge ve Ad Verheul tarafından, bilişsel engeli bulunan bireyler için duyusal deneyimleri artırmak amacıyla yapılan çalışmalar sonucunda geliştirilmiştir. “Snuffelen” (aramak/keşfetmek) ve “doezelen” (rahatlamak) kelimelerinden türetilen Snoezelen, günümüzde duyusal bütünleme terapilerinde ve psikiyatri kliniklerinde yaygın olarak kullanılmaktadır.
MAES Terapisi, çeşitli bebek ve çocukların gelişimini optimize etmek için kullanılan bir tedavi yaklaşımıdır. Serebral Palsi (SP), nörogelişimsel bozukluklar ve sebebi belli olmayan motor gelişim bozuklukları için uygulanmaktadır. Bu terapi, nörolojik bir sorunun normal gelişimi engellediği durumlarda, çocuğun potansiyelini desteklemek amacıyla kullanılmaktadır.